Page 15 - Beurskrant2022
P. 15
Het hybride kantoor kent vele presentatie- en kennisdelingsmogelijkheden.
aan oplossingen bieden waarin ze zich herkend THUISGEVOEL wens in het algemeen de voorkeur van jongeren plekken, meer zoneringen met ontmoetings- en
voelen.” IJperlaans ervaring is dat corona de ontmoe- heeft. Het zijn vooral de ruimtes waar mensen teamplekken.”
tingsfunctie van het kantoor heeft versterkt. Het binnenkomen en samenkomen die nu worden
ZONES is niet meer ‘kantoor-kantoor’. Hospitality en aangepakt. Het meubilair mag zachter, aaibaar- FLEXIBILITEIT
Leonie IJperlaan, interieurarchitect bij Hospitality het thuisgevoel staan centraal. De formelere en der, ronder, gevarieerder, duurzamer, met veel Steinmann voegt daar het volgende nog aan
Group, vertelt hoe ze dit vorm hebben gegeven in grotere organisaties kiezen voor het hotelgevoel, aandacht voor details en accessoires: kussens, toe: “Er is behoefte aan flexibiliteit binnen en
hun eigen kantoor: “Onze hospitality officer werkt waar de kleinere bedrijven vaak gaan voor een planten in potten en lampen. De werkomgeving buiten kantoor. Flexibele zoneringen en modulair
aan de espressobar, die als een eiland midden laagdrempeliger, huiselijker aankleding, wat trou- wordt afwisselender, minder standaard werk- meubilair. Wij plaatsen hier als kanttekening bij
in onze ontvangstruimte staat. Deze plek biedt dat je dit soort ‘bouwstenen’ bewust moet neer-
zicht op de entree en het kantoor. Aan de bar kun zetten. Het is continu huisvesten, herinrichten en
je lunchen, werken, overleggen. Er hangt een mogelijk afstoten. Momenteel is er veel interesse
monitor, die ook handig is bij events om presen- in co-working concepten, waarbij naast de eigen
taties op te geven. Bij de entree hangt uiteraard kantooromgeving of thuisomgeving, elders werk-
een monitor waarop we gasten welkom heten en plekken met de benodigde faciliteiten worden
onze projecten tonen. Er staan veel planten om je ingekocht. De arbeidsmarkt is volop in beweging.
bij binnenkomst een ontspannen gevoel te geven Steeds meer mensen zullen voor meerdere
en dan loop je door naar de bar, onze ‘clubhuis’ opdrachtgevers werken, die voor elk project de
zone. Daar is één hele wand groen, onze eigen juiste expertise inhuren. Als opdrachtgever zal
merkkleur. Veel hout, natuurlijke en duurzame je meer aandacht moeten schenken om zo’n
materialen, sfeerverlichting, een grote variatie projectteam het juiste gevoel mee te geven,
aan zitjes, veel kleine tafels die weer aaneen zodat het team weet waar het bedrijf voor staat
te schuiven zijn tot één lange. En je vindt er het en mensen graag bij jou komen werken. Maak
TED-theater, een trap over de gehele breedte ze deelgenoot van je organisatie en je ambities,
van de ruimte, die de begane grond met boven maak die herkenbaar in het interieur.”
verbindt. We werken met zones: boven kom je
eerst in het LAB, een open ruimte met werk- en ACTIEPLANNEN
overlegplekken. Desgewenst kan je gedeelten Jonckheer (Keepfactor): “In opdracht van real
met verrijdbare akoestische wanden afsluiten estate beleggers meten we hoe gebruikers
om ze intiemer en vertrouwelijker te maken, wat exterieur, interieur, gebouwindeling, klimaatbe-
projectteams vaak doen. Van de reuring beneden, leving, duurzaamheid, voorzieningen, toeganke-
loop je het geroezemoes in en hoe verder je komt Rick Steinmann (Hospitality group): “Je moet een verhaal neerzetten dat wordt beleefd, waarin mensen zich herkend lijkheid en veiligheid beoordelen. Ons platform
hoe stiller het wordt. En dan hebben we nog de voelen. Een verhaal waarin de wortels van het bedrijf zijn verweven en waar je met elkaar deelt wat de toekomstdromen
focusplekken waar het echt stil is. van de organisatie zijn.” Lees verder op pagina 18.
INSIDE INFORMATION 2022 INTERIEUR & BELEVING | 15