Page 15 - Beurskrant2022
P. 15

Het hybride kantoor kent vele presentatie- en kennisdelingsmogelijkheden.
       aan oplossingen bieden waarin ze zich herkend   THUISGEVOEL                 wens in het algemeen de voorkeur van jongeren   plekken, meer zoneringen met ontmoetings- en
       voelen.”                              IJperlaans ervaring is dat corona de ontmoe-  heeft. Het zijn vooral de ruimtes waar mensen   teamplekken.”
                                             tingsfunctie van het kantoor heeft versterkt. Het   binnenkomen en samenkomen die nu worden
       ZONES                                 is niet meer ‘kantoor-kantoor’. Hospitality en   aangepakt. Het meubilair mag zachter, aaibaar-  FLEXIBILITEIT
       Leonie IJperlaan, interieurarchitect bij Hospitality   het thuisgevoel staan centraal. De formelere en   der, ronder, gevarieerder, duurzamer, met veel   Steinmann voegt daar het volgende nog aan
       Group, vertelt hoe ze dit vorm hebben gegeven in   grotere organisaties kiezen voor het hotelgevoel,   aandacht voor details en accessoires: kussens,   toe: “Er is behoefte aan flexibiliteit binnen en
       hun eigen kantoor: “Onze hospitality officer werkt   waar de kleinere bedrijven vaak gaan voor een   planten in potten en lampen. De werkomgeving   buiten kantoor. Flexibele zoneringen en modulair
       aan de espressobar, die als een eiland midden   laagdrempeliger, huiselijker aankleding, wat trou-  wordt afwisselender, minder standaard werk-  meubilair. Wij plaatsen hier als kanttekening bij
       in onze ontvangstruimte staat. Deze plek biedt                                                                    dat je dit soort ‘bouwstenen’ bewust moet neer-
       zicht op de entree en het kantoor. Aan de bar kun                                                                 zetten. Het is continu huisvesten, herinrichten en
       je lunchen, werken, overleggen. Er hangt een                                                                      mogelijk afstoten. Momenteel is er veel interesse
       monitor, die ook handig is bij events om presen-                                                                  in co-working concepten, waarbij naast de eigen
       taties op te geven. Bij de entree hangt uiteraard                                                                 kantooromgeving of thuisomgeving, elders werk-
       een monitor waarop we gasten welkom heten en                                                                      plekken met de benodigde faciliteiten worden
       onze projecten tonen. Er staan veel planten om je                                                                 ingekocht. De arbeidsmarkt is volop in beweging.
       bij binnenkomst een ontspannen gevoel te geven                                                                    Steeds meer mensen zullen voor meerdere
       en dan loop je door naar de bar, onze ‘clubhuis’                                                                  opdrachtgevers werken, die voor elk project de
       zone. Daar is één hele wand groen, onze eigen                                                                     juiste expertise inhuren. Als opdrachtgever zal
       merkkleur. Veel hout, natuurlijke en duurzame                                                                     je meer aandacht moeten schenken om zo’n
       materialen, sfeerverlichting, een grote variatie                                                                  projectteam het juiste gevoel mee te geven,
       aan zitjes, veel kleine tafels die weer aaneen                                                                    zodat het team weet waar het bedrijf voor staat
       te schuiven zijn tot één lange. En je vindt er het                                                                en mensen graag bij jou komen werken. Maak
       TED-theater, een trap over de gehele breedte                                                                      ze deelgenoot van je organisatie en je ambities,
       van de ruimte, die de begane grond met boven                                                                      maak die herkenbaar in het interieur.”
       verbindt. We werken met zones: boven kom je
       eerst in het LAB, een open ruimte met werk- en                                                                    ACTIEPLANNEN
       overlegplekken. Desgewenst kan je gedeelten                                                                       Jonckheer (Keepfactor): “In opdracht van real
       met verrijdbare akoestische wanden afsluiten                                                                      estate beleggers meten we hoe gebruikers
       om ze intiemer en vertrouwelijker te maken, wat                                                                   exterieur, interieur, gebouwindeling, klimaatbe-
       projectteams vaak doen. Van de reuring beneden,                                                                   leving, duurzaamheid, voorzieningen, toeganke-
       loop je het geroezemoes in en hoe verder je komt   Rick Steinmann (Hospitality group): “Je moet een verhaal neerzetten dat wordt beleefd, waarin mensen zich herkend   lijkheid en veiligheid beoordelen. Ons platform
       hoe stiller het wordt. En dan hebben we nog de   voelen. Een verhaal waarin de wortels van het bedrijf zijn verweven en waar je met elkaar deelt wat de toekomstdromen
       focusplekken waar het echt stil is.   van de organisatie zijn.”                                                   Lees verder op pagina 18.

       INSIDE INFORMATION 2022                                                                                                      INTERIEUR & BELEVING  |  15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20