Page 14 - Beurskrant2022
P. 14
Uit op kantoor
Een dagje uit op kantoor: inzichten delen, samen lachen, ontladen en bijtan-
ken. Morgen weer? Of wordt het dan een thuiswerkdag? Wat wordt de bezet-
tingsgraad op kantoor na Covid? Dat is de grote vraag. “We zien eigenlijk alle
werkgevers wel worstelen met de vraag hoe mensen weer naar kantoor te krij-
gen. Hoe ze te verleiden, welke kaders te stellen over thuiswerken versus op
kantoor. Wat wordt de nieuwe set van gedragscodes?”, vraagt Rick Steinmann,
partner bij de Hospitality group, zich af. Hij en vier andere specialisten komen
aan het woord. TeksT: kiTTy De gRooT | foTo’s: hosPiTaliTy gRouP, keePfacToR,
BigBRanDs, sTuDio Vix en chaRles & moRe
Kantoor-clubhuis. Design: Studio Vix.
Group, Herjan Meloen, eigenaar en business verhaal. De gedachte ‘Wat ze daar bedacht
developer bij Bigbrands en Remco Beekers, hebben!’ ligt dan op de loer, met het gevaar
eigenaar van Charles & More, geven eveneens dat iedereen zijn eigen plan trekt. Zorg voor
hun visie. een totaalgevoel, waardoor medewerkers zich
verbonden weten met de organisatie. Mensen
TOEKOMSTDROMEN maken immers de organisatie, als los zand werkt
Steinmann: “Je moet een verhaal neerzetten het niet. Dat een hospitality officer je verwelkomt,
dat wordt beleefd, waarin mensen zich herkend iemand die het wel en wee op kantoor kent, die
voelen. Een verhaal waarin de wortels van het je een thuisgevoel geeft, die mensen met elkaar
bedrijf zijn verweven en, nog belangrijker, waar verbindt, daar zijn wij groot voorstander van.
je met elkaar deelt wat de toekomstdromen van Hospitality is ons geloof. Voor ons is dat oprechte
de organisatie zijn. Zeker jongeren zijn daar aandacht hebben voor de ander, want alleen dan
gevoelig voor. Zet een heldere identiteitsbele- kan je verbinden. Het zorgt ervoor dat mensen
Werkgevers worstelen met de vraag hoe mensen weer naar kantoor te krijgen. Hoe ze te verleiden, welke kaders te ving neer, heb aandacht voor je medewerker en voelen dat er om ze gegeven wordt, dat ze er
stellen over thuiswerken versus op kantoor. faciliteer de onderlinge interacties. Je moet dit mogen zijn. Al bij binnenkomst moet het warm en
vraagstuk integraal aanpakken. Als HR, ICT, FM welkom voelen. Licht, lucht, routing, aankleding,
“De belegger zal zich steeds meer moeten bezoeker zich prettig voelt”, is Phil Jonckheer, en Communicatie elk voor zich het thuiswerk- technologie; alles moet meedoen in dat verhaal
opstellen als hotelier. Die moet een look & feel partner bij Keepfactor, van mening. Rick Stein- beleid, de ICT-voorzieningen, het parkeer- en en zeker gedrag. Hoe divers de groep ook is,
gaan aanbieden, die verdergaat dan alleen de mann, partner bij de Hospitality Group, Leonie huisvestingsbeleid opstellen en communiceren, hoe vaak hun behoeften ook veranderen gedu-
entree, de ontvangsthal. Hij moet zorgen dat de IJperlaan, interieurarchitect bij de Hospitality wordt dat voor de eindgebruiker een versnipperd rende de dag; je moet ze een verscheidenheid
Remco Beekers (Charles & More): “Het toekomstige kantoor draait om welzijn en welbevinden, waar je inspiratie opdoet, waar je je verbindt met de organisatie.”
14 | INTERIEUR & BELEVING INSIDE INFORMATION 2022