Page 14 - Beurskrant2022
P. 14

Uit op kantoor








         Een dagje uit op kantoor: inzichten delen, samen lachen, ontladen en bijtan-
         ken. Morgen weer? Of wordt het dan een thuiswerkdag? Wat wordt de bezet-
         tingsgraad op kantoor na Covid? Dat is de grote vraag. “We zien eigenlijk alle
         werkgevers wel worstelen met de vraag hoe mensen weer naar kantoor te krij-
         gen. Hoe ze te verleiden, welke kaders te stellen over thuiswerken versus op
         kantoor. Wat wordt de nieuwe set van gedragscodes?”, vraagt Rick Steinmann,
         partner bij de Hospitality group, zich af. Hij en vier andere specialisten komen

         aan het woord. TeksT: kiTTy De gRooT  | foTo’s: hosPiTaliTy gRouP, keePfacToR,
         BigBRanDs, sTuDio Vix en chaRles & moRe










                                                                                     Kantoor-clubhuis. Design: Studio Vix.

                                                                                     Group, Herjan Meloen, eigenaar en business   verhaal. De gedachte ‘Wat ze daar bedacht
                                                                                     developer bij Bigbrands en Remco Beekers,   hebben!’ ligt dan op de loer, met het gevaar
                                                                                     eigenaar van Charles & More, geven eveneens   dat iedereen zijn eigen plan trekt. Zorg voor
                                                                                     hun visie.                            een totaalgevoel, waardoor medewerkers zich
                                                                                                                           verbonden weten met de organisatie. Mensen
                                                                                     TOEKOMSTDROMEN                        maken immers de organisatie, als los zand werkt
                                                                                     Steinmann: “Je moet een verhaal neerzetten   het niet. Dat een hospitality officer je verwelkomt,
                                                                                     dat wordt beleefd, waarin mensen zich herkend   iemand die het wel en wee op kantoor kent, die
                                                                                     voelen. Een verhaal waarin de wortels van het   je een thuisgevoel geeft, die mensen met elkaar
                                                                                     bedrijf zijn verweven en, nog belangrijker, waar   verbindt, daar zijn wij groot voorstander van.
                                                                                     je met elkaar deelt wat de toekomstdromen van   Hospitality is ons geloof. Voor ons is dat oprechte
                                                                                     de organisatie zijn. Zeker jongeren zijn daar   aandacht hebben voor de ander, want alleen dan
                                                                                     gevoelig voor. Zet een heldere identiteitsbele-  kan je verbinden. Het zorgt ervoor dat mensen
         Werkgevers worstelen met de vraag hoe mensen weer naar kantoor te krijgen. Hoe ze te verleiden, welke kaders te   ving neer, heb aandacht voor je medewerker en   voelen dat er om ze gegeven wordt, dat ze er
         stellen over thuiswerken versus op kantoor.                                 faciliteer de onderlinge interacties. Je moet dit   mogen zijn. Al bij binnenkomst moet het warm en
                                                                                     vraagstuk integraal aanpakken. Als HR, ICT, FM   welkom voelen. Licht, lucht, routing, aankleding,
         “De belegger zal zich steeds meer moeten   bezoeker zich prettig voelt”, is Phil Jonckheer,   en Communicatie elk voor zich het thuiswerk-  technologie; alles moet meedoen in dat verhaal
         opstellen als hotelier. Die moet een look & feel   partner bij Keepfactor, van mening. Rick Stein-  beleid, de ICT-voorzieningen, het parkeer- en   en zeker gedrag. Hoe divers de groep ook is,
         gaan aanbieden, die verdergaat dan alleen de   mann, partner bij de Hospitality Group, Leonie   huisvestingsbeleid opstellen en communiceren,   hoe vaak hun behoeften ook veranderen gedu-
         entree, de ontvangsthal. Hij moet zorgen dat de   IJperlaan, interieurarchitect bij de Hospitality   wordt dat voor de eindgebruiker een versnipperd   rende de dag; je moet ze een verscheidenheid




































































         Remco Beekers (Charles & More): “Het toekomstige kantoor draait om welzijn en welbevinden, waar je inspiratie opdoet, waar je je verbindt met de organisatie.”

         14  |  INTERIEUR & BELEVING                                                                                                     INSIDE INFORMATION 2022
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19