Page 4 - Cultuurplein NV-Krant
P. 4

Niet alleen het nut voor de huurders maar ook het maatschappelijk nut telt voor directeur-bestuurder Harrie van de Ven. Een interview.
Triada op als sponsor bij onder meer het 40- jarig jubileum van de SWOE (fototentoonstel- ling ‘Ouderen in beeld’), de Uitmarkt Heerde en E-pop (“We hebben toegangskaartjes verloot onder huurders die hun kinderen min- der zakgeld kunnen geven”). En tot slot heeft Triada een eigen Wensfonds: jaarlijks trekt de woningcorporatie 40.000 euro uit voor initia- tieven van buurtbewoners om de woonomge- ving rond woningen van Triada leuker, veiliger of groener te maken.
Naar aanleiding van de nieuwe organisatie Cultuurplein Noord Veluwe spreekt Van de Ven de wens uit dat door gezamenlijke inspannin- gen er een  jne woonomgeving ontstaat met aansprekende voorzieningen. “Ik hoop dat het nieuwe Cultuurplein Noord Veluwe daar op zijn speci eke terrein een bijdrage aan levert en dat dit leidt tot een nog aantrekkelijker woonomgeving van mensen in de gemeenten Heerde en Epe. Want wonen zonder culturele activiteiten is geen wonen.”
Triada stelt zich ten doel te zorgen voor voldoen- de goede en passende woonruimte in een veilige en leefbare woonomgeving. Directeur-bestuur- der Harrie van de Ven signaleert dat huurders steeds kritischer op hun woonomgeving worden. “Als er een huurhuis vrijkomt, kijken mensen eerst op Google Earth in welke buurt het staat. Is het dicht bij de school van hun kinderen? En pas als de woonomgeving klopt, komen ze kijken. De woonomgeving is misschien nog wel bepalender dan het huis zelf.”
In dat licht onderstreept Van de Ven het belang van welzijn, recreatie en vertier in de woonomgeving. Als maatschappelijk vast- goedondernemer investeert Triada niet alleen in het nut voor de huurder, maar ook in het algemeen maatschappelijk nut. “We willen bij- voorbeeld bij culturele activiteiten de drempel
verlagen voor huurders die elke euro twee keer moeten omdraaien. Zo krijgen zij de kans om kennis te maken met cultuur, te ontdekken hoe leuk dat is en worden de talenten van de kin- deren aangesproken.” Het is overigens niet uit  lantropie dat Triada investeert in de woonom- geving van haar huurders. “Door die investerin- gen voorkom je dat de omgeving verschraalt en garanderen we ook jarenlang de waarde van ons eigen vastgoed.”
Aansprekende voorzieningen
Dat het geen loze woorden zijn, blijkt uit de pro- jecten waar Triada de afgelopen tijd bij betrok- ken is geweest. Te denken valt aan het Kulturhus in Epe (Triadazaal) het Kulturhus in Oene, Ge- zondheidscentrum Heerde en de beweegtuin van De Brinkhoven, ook in Heerde. Daarnaast trad
advertorial
Triada: investeren in wonen én woonomgeving


































































































   2   3   4   5   6