Page 8 - Beurskrant2021
P. 8
Artifort wil inspireren meubel zijn. Kijk naar de nieuwe stoel Aloa. Deze
combineert met zijn speelse kleuren perfect in
een warm, natuurlijk interieur.”
Wat is sowieso voor het komend jaar de nieuwe
Eén van de bedrijven die ook deze editie van Design District acte de présence geeft, is Artifort. Een bezoek aan de trend als het gaat om designmeubilair?
stand van deze specialist in designmeubilair is zeker de moeite waard, zo vertellen Maurits van der Lande (sales direc- “Artifort omarmt al vele jaren de trend ‘duurzaam-
tor en eigenaar Artifort) en Annemijn Coenen (marketing manager Artifort). TeksT: gerriT Tenkink | FoTo’s: arTiForT heid’. Wij geloven in het creëren van tijdloze en
comfortabele kwaliteitsmeubels, die in eigen
Met het thema ‘Embracing Colour’ presenteren beheer worden gemaakt voor deze generatie en
jullie je noviteiten op de beurs en ‘omarm’ je het de volgende. Producten met een lange levensduur,
thema ‘kleur’. die na verloop van tijd opnieuw gestoffeerd kunnen
worden. Dat de markt daar steeds vaker om vraagt,
Wat is jullie favoriete kleur (of wat wordt in 2022 is een hele goede ontwikkeling wat ons betreft.”
de favoriete kleur)?
“Artifort en kleur zijn onlosmakelijk met elkaar Wanneer is de beurs voor jullie geslaagd?
verbonden. Kleur geeft energie, persoonlijkheid “Als wij ons verhaal op een goede en inspireren-
en een eigen identiteit aan een ruimte. Bij het de manier weten over te brengen. We maken
ontwikkelen van nieuwe meubels kijken we er een bijzondere happening van, waarin we er
daarom zorgvuldig dat vele kwaliteitsstoffen en enorm naar uitkijken om iedereen weer persoon-
leder met een rijk kleurenpalet toepasbaar op het lijk te ontmoeten.”
Maurits van der Lande (sales director en eigenaar Artifort) en Annemijn Coenen (marketing manager Artifort) : “We
maken er een bijzondere happening van.”
Wat is voor jullie de belangrijkste reden om deel Wat is het meest in het oog springende product
te nemen aan de beurs? dat je op de beurs presenteert?
“Artifort lanceert op Design District de nieuwe ont- “Aloa van ontwerper Khodi Feiz. Een lichte en
werpen Glider, Aloa en Beso Table en breidt dit jaar elegante familie van stoelen en barstoelen met
de iconische 070-serie van Kho Liang Ie uit met een gestoffeerde zit en rug, ondersteund door
nieuwe opties, gecreëerd voor zakelijke en huiselij- een grafisch metalen frame. De familie ademt
ke omgevingen. We kijken er naar uit om professi- lichtheid met een tijdloze uitstraling, en biedt
onals te inspireren met verrassende mogelijkheden volop mogelijkheden in stoffering en poeder-
voor het inrichten van ruimtes voor ontmoeten, coatkleuren om verschillende interieursferen te
wachten, brainstormen en ontspanning.” creëren.” Meest in het oog springend op de stand van Artifort: Aloa van ontwerper Khodi Feiz.
LEKKER IN DE FILE Een belangrijk element daarin is het sa- Soft loungen met Wilkhahn
menwerken, want dat schijnt nu echt een
We kunnen na pakweg anderhalf jaar weer kantoordingetje te zijn. Beetje creatief lullen Wilkhahn lanceert een soft loungestoel binnen de succesvolle Occo-familie.
probleemloos naar kantoor. En hoewel thuis- met je collega’s, zoiets. Toch ken ik een De stoel is ontworpen door Jehs + Laub. Wilkhahn specialiseert zich al jaren in
werken feitelijk al jaren is ingeburgerd, heeft hoop mensen die de zegeningen van digitaal het ontmoetingsvraagstuk. Met de nieuwe stoel biedt de kantoormeubelprodu-
de coronapandemie gezorgd voor een omslag vergaderen en bijkletsen heel erg goed cent nu ook soft lounge-oplossingen.
in de scheiding tussen huis en kantoor. De bevalt. Zelfs de ‘vrijmibo’ wordt vanuit de
meeste mensen kunnen thuis prima werken en huiskamer of keuken door velen in tevreden- De Occo-familie is uitgebreid met extra comfor- Tijdens Design District worden de nieuwe Pan-
op kantoor uitstekend koffieleuten. heid beleefd. tabele conferentie- en loungestoel-uitvoeringen tonekleuren Jadegroen en Sienarood geïntrodu-
in twee rughoogtes. De onderstellen zijn naar ceerd.
Ondertussen hebben kantoormeubelproducen- Dat de drukte op de weg inmiddels weer bijna keuze leverbaar in aluminium, staal of hout.
ten allerlei dingen bedacht waarvan zij denken op pre-coronaniveau zit, heeft niets te maken Bijhorende loungetafels in diverse maten maken Wilkhahn is tijdens Design District te bezoeken
dat deze handig, bruikbaar of noodzakelijk zijn met de wens om weer naar kantoor te gaan. de collectie Occo Lounge compleet. op meerdere plaatsen in de Van Nelle Fabriek.
voor mensen die toch ‘naar kantoor’ willen. Hele volksstammen vinden het gewoon heerlijk “De reeds bekende acht kunststof kleurschalen, Naast stand V23 is de showroom van Wilkhahn
Daarbij gaat het niet meer om de ergonomie om in de file te staan. krukken halfhoog, barhoogte en bijpassende op de eerste etage elke beursdag de gehele dag
van het meubilair, de esthetiek of de invulling (sta)tafels maken de mogelijkheden binnen Occo geopend voor ontspanning met een hapje en een
van de ruimte, maar om producten die inspelen Aribert Guiking tot een indrukwekkend geheel”, aldus Wilkhahn. drankje.
op het menselijk gedrag. De auteur is freelance interieurjournalist
8 | DESIGN DISTRICT INSIDE INFORMATION 2021