Page 8 - Beurskrant2021
P. 8

Artifort wil inspireren                                                                                           meubel zijn. Kijk naar de nieuwe stoel Aloa. Deze


                                                                                                                           combineert met zijn speelse kleuren perfect in
                                                                                                                           een warm, natuurlijk interieur.”

                                                                                                                           Wat is sowieso voor het komend jaar de nieuwe
         Eén van de bedrijven die ook deze editie van Design District acte de présence geeft, is Artifort. Een bezoek aan de   trend als het gaat om designmeubilair?
         stand van deze specialist in designmeubilair is zeker de moeite waard, zo vertellen Maurits van der Lande (sales direc-  “Artifort omarmt al vele jaren de trend ‘duurzaam-
         tor en eigenaar Artifort) en Annemijn Coenen (marketing manager Artifort). TeksT: gerriT Tenkink | FoTo’s: arTiForT  heid’. Wij geloven in het creëren van tijdloze en
                                                                                                                           comfortabele kwaliteitsmeubels, die in eigen
                                                                                     Met het thema ‘Embracing Colour’ presenteren   beheer worden gemaakt voor deze generatie en
                                                                                     jullie je noviteiten op de beurs en ‘omarm’ je het   de volgende. Producten met een lange levensduur,
                                                                                     thema ‘kleur’.                        die na verloop van tijd opnieuw gestoffeerd kunnen
                                                                                                                           worden. Dat de markt daar steeds vaker om vraagt,
                                                                                     Wat is jullie favoriete kleur (of wat wordt in 2022   is een hele goede ontwikkeling wat ons betreft.”
                                                                                     de favoriete kleur)?
                                                                                     “Artifort en kleur zijn onlosmakelijk met elkaar   Wanneer is de beurs voor jullie geslaagd?
                                                                                     verbonden. Kleur geeft energie, persoonlijkheid   “Als wij ons verhaal op een goede en inspireren-
                                                                                     en een eigen identiteit aan een ruimte. Bij het   de manier weten over te brengen. We maken
                                                                                     ontwikkelen van nieuwe meubels kijken we   er een bijzondere happening van, waarin we er
                                                                                     daarom zorgvuldig dat vele kwaliteitsstoffen en   enorm naar uitkijken om iedereen weer persoon-
                                                                                     leder met een rijk kleurenpalet toepasbaar op het   lijk te ontmoeten.”
















         Maurits van der Lande (sales director en eigenaar Artifort) en Annemijn Coenen (marketing manager Artifort) : “We
         maken er een bijzondere happening van.”

         Wat is voor jullie de belangrijkste reden om deel   Wat is het meest in het oog springende product
         te nemen aan de beurs?                dat je op de beurs presenteert?
         “Artifort lanceert op Design District de nieuwe ont-  “Aloa van ontwerper Khodi Feiz. Een lichte en
         werpen Glider, Aloa en Beso Table en breidt dit jaar  elegante familie van stoelen en barstoelen met
         de iconische 070-serie van Kho Liang Ie uit met   een gestoffeerde zit en rug, ondersteund door
         nieuwe opties, gecreëerd voor zakelijke en huiselij-  een grafisch metalen frame. De familie ademt
         ke omgevingen. We kijken er naar uit om professi-  lichtheid met een tijdloze uitstraling, en biedt
         onals te inspireren met verrassende mogelijkheden   volop mogelijkheden in stoffering en poeder-
         voor het inrichten van ruimtes voor ontmoeten,   coatkleuren om verschillende interieursferen te
         wachten, brainstormen en ontspanning.”  creëren.”                           Meest in het oog springend op de stand van Artifort: Aloa van ontwerper Khodi Feiz.




          LEKKER IN DE FILE                    Een belangrijk element daarin is het sa-  Soft loungen met Wilkhahn
                                               menwerken, want dat schijnt nu echt een
          We kunnen na pakweg anderhalf jaar weer   kantoordingetje te zijn. Beetje creatief lullen   Wilkhahn lanceert een soft loungestoel binnen de succesvolle Occo-familie.
          probleemloos naar kantoor. En hoewel thuis-  met je collega’s, zoiets. Toch ken ik een   De stoel is ontworpen door Jehs + Laub. Wilkhahn specialiseert zich al jaren in
          werken feitelijk al jaren is ingeburgerd, heeft   hoop mensen die de zegeningen van digitaal   het ontmoetingsvraagstuk. Met de nieuwe stoel biedt de kantoormeubelprodu-
          de coronapandemie gezorgd voor een omslag   vergaderen en bijkletsen heel erg goed   cent nu ook soft lounge-oplossingen.
          in de scheiding tussen huis en kantoor. De   bevalt. Zelfs de ‘vrijmibo’ wordt vanuit de
          meeste mensen kunnen thuis prima werken en   huiskamer of keuken door velen in tevreden-  De Occo-familie is uitgebreid met extra comfor-  Tijdens Design District worden de nieuwe Pan-
          op kantoor uitstekend koffieleuten.   heid beleefd.                        tabele conferentie- en loungestoel-uitvoeringen   tonekleuren Jadegroen en Sienarood geïntrodu-
                                                                                     in twee rughoogtes. De onderstellen zijn naar   ceerd.
          Ondertussen hebben kantoormeubelproducen-  Dat de drukte op de weg inmiddels weer bijna   keuze leverbaar in aluminium, staal of hout.
          ten allerlei dingen bedacht waarvan zij denken   op pre-coronaniveau zit, heeft niets te maken   Bijhorende loungetafels in diverse maten maken   Wilkhahn is tijdens Design District te bezoeken
          dat deze handig, bruikbaar of noodzakelijk zijn   met de wens om weer naar kantoor te gaan.   de collectie Occo Lounge compleet.   op meerdere plaatsen in de Van Nelle Fabriek.
          voor mensen die toch ‘naar kantoor’ willen.   Hele volksstammen vinden het gewoon heerlijk   “De reeds bekende acht kunststof kleurschalen,   Naast stand V23 is de showroom van Wilkhahn
          Daarbij gaat het niet meer om de ergonomie   om in de file te staan.       krukken halfhoog, barhoogte en bijpassende   op de eerste etage elke beursdag de gehele dag
          van het meubilair, de esthetiek of de invulling                            (sta)tafels maken de mogelijkheden binnen Occo   geopend voor ontspanning met een hapje en een
          van de ruimte, maar om producten die inspelen   Aribert Guiking            tot een indrukwekkend geheel”, aldus Wilkhahn.  drankje.
          op het menselijk gedrag.             De auteur is freelance interieurjournalist







































         8  |  DESIGN DISTRICT                                                                                                           INSIDE INFORMATION 2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13